söndag 6 februari 2011

Solen tar

Idag började min dag med att min sängkompis Hedda slog upp ögonen först i familjen. Hon och jag sover i ett sovrum på nedre plan för att inte hon ska störas av Astons skrik på nätterna. Men inatt var det ingen som blev störd i familjen av lilla Aston. Han vaknade till vid kvart över fem men somnade om direkt utan att Martin behövde göra något. Aston sov för första gången i sitt liv i sin säng från halv åtta till halv sju imorse. ÄNTLIGEN!!!! Det har varit en tuff resa men jag är så stolt över att vi klarat det. Hurra för oss och Aston!! Hoppas nu bara att det håller i sig.



Tänk att sömnen blir så annorlunda för många efter det att barnen kommer. Innan är det en självklarhet för många men efter att barnen kommer blir det för ofta en bristvara. Det är mycket som ska hinnas med efter det att barnen somnat på kvällarna och både jag och Martin tycker att den stunden är så värdefull att vi sällan lägger oss i tid. Sedan vaknar barnen eller barnet på natten och undrar något och till slut blir man lite sömnstörd och har svårt att somna om på nätterna. Hur trött man än är. Det är väl det som kallas övertrött?! Igår tog vi dock vårt förnuft till fånga och la oss tidigt och sedan en hel natts sömn på det. Najs!

Vi åkte till cola-stranden imorse och var först på plats igen. Kvinnan som har det ena restaurangen känner igen oss och hälsar oss med namn. Aston sov i vagnen och jag och Hedvig gick på upptäcksfärd längs stranden. Min dotter som helt plötsligt är så stor. Det går så fruktansvärt fort! Efter promenad var det dags för bad av hela familjen. Hedvig och Aston har verkligen börjat att leka med varandra och det är så kul att se. Självklart blir det en del tjafs om att båda vill ha samma sak och att Hedvig gärna vill bossa med brorsan. Men de har verkligen utbyte av varandra och Aston härmar och gör samma saker som sin stora idol. Hedvig är så go med lillebror och när det gäller finns det inte ett uns av bråk och hon gör vad som helst för honom. Han börjar bli tuff och tar ifrån Hedvig grejer och skriker om han inte får som han vill.




Jag tog semesterns andra massage idag och det är mer avslappnade än helande. Det är nog inte mycket utbildning innan tjejerna är redo att börja knåda oss tjocka turister. Lunchen var fantastiskt god som vanligt och dagens wookade sparris var en höjdare liksom den färska mangon och bananen till efterrätt. Jag har ju tidigare berättat om de äckliga tupparna och hönorna som hänger på denna restaurang. Idag fick jag mina farhågor besannade då en tupp helt plötsligt hoppade upp på en svensk ung kille (Jay Smiths dubbelgångare) medan han stod och pratade med en annan kille. Han fick ett stort rött märke på låret och var riktigt spak efteråt. Jag med.


Aston sov sina två timmar på eftermiddagen och jag och Hedda målade i målarboken men blev så varma att vi gick bort till stora poolen. Där var Heddas kompis Ida från Luleå och de började leka direkt. Så kul att se hur snabbt man finner vänner i den åldern. Måns från Höllviken slöt upp och då var han lejonkungen och tjejerna blev brudar och skrek och blev jagade. Sitter de där tjejskriken i generna eller var kommer de från? Måns rev båda tjejerna med sina klor och till slut jagade han dem skrikande runt poolen. Hedvig är så tuff med sina puffar nu i poolen. Simmar runt som en liten fisk på djupa delen och sprattlar så fint med benen.

Martin skulle ta moppen ner till stranden för en löprunda men fick punka... Han fick springa till stranden och sedan hem och det var nog varmt för han var högröd i plåten när han kom hem. Mopeden blev hämtad här på kvällen och blir levererad imorgon klockan 9, lagad och klar. Service!

På kvällen när jag läste sagor för Hedvig, Fakta om farliga djur, stod det att leoparden ligger och lurar i träden och hoppar ner på djur som går under. I min och Hedvigs säng sover det även en leopard som heter Leo. Jag sa till Hedvig att Leo tydligen äter andra djur, då tittade hon på mig och sa att Leo bara äter odjur. Och blodet och sedan bajsar han i trädet.

Nu ska vi kolla en film här. Får se vilken det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar