söndag 13 februari 2011

Pedikyr och nagellack



Idag stack jag och Hedvig ner på stan för att piffa till oss en smula. Hon fick sina naglar målade och jag fick pedikyr. Hon valde en rosa färg på naglarna och kallade själv färgen för balletrosa. Vi hade så mysigt tillsammans och jag slås varje dag över att min lilla bebis som jag nyss fött helt plötsligt är en stor tjej. Som vanligt ville massa thailändare känna och klämma på Heddan och de ropar falang noi när hon kommer. Hon är inte alls road längre men att ta kort på henne går hon nu med på.



På eftermiddagen åkte vi ner till stranden tillsammans med Maria och Lucky för att bada i havet och njuta av svalkan från vinden. Efter bad i höga vågor som alla barnen älskar åkte vi till Pizzeria Bali för att äta middag. Heddan och Lucky leker så bra och Aston vill hänga med så gott han kan. Lite senare på kvällen var det live-musik och alla barnen dansade.

På kvällen när vi kom hem från restaurangen sprang jag in och tvättade mina fötter för att jag var så sandig. Hedvig kom in efter mig och tvättade sina och när jag och Martin var i köket ropade hon på Martin och frågade om hon fick tvätta hans fötter. Jaaa, det går bra ropar Martin. Då säger vår lilla Gosa: -Pappa, får jag tvätta din stjärt också? Martin sa att nej det får du inte, det vill jag göra själv och jag höll på att fnittra ihjäl i köket.

Hedvig är så fruktansvärt rolig och vi får så många goda skratt tillsammans med henne.

2 kommentarer:

  1. Hej på er alla fyra!! Jag har nu sträckläst bloggen i en timme. Alldeles alldeles uuunderbart! Jag blir helt varm i kroppen av att höra om ert paradisliv. Det är samtidigt lite jobbigt att läsa om er vardag som påminner så mycket om vår som vi hade. Till och med pannkakor hos Maria och Lucky!! Jag påminns så om hur underbart det var och hur gärna jag skulle vilja leva det livet igen. Stressen här hemma gör att jag "missar" mina barn och det är hjärtskärande! Era barn är så fina och roliga! och vi saknar Hedvig i vår vardag. Idag ville Agnes så gärna att hon skulle komma hit och leka men kom på sig i slutet av meningen och suckade..."just det, hon är ju Mae Phim" Kort rapport från Wästra. Snön är tillbaka och det var kaos i området i fredags. Plogbilarna kom först kl 16. Men det var härligt att se vilken grannsamverkan det finns. Det skottades fram bilar, som sedan knuffades en meter för att sedan skottas fram igen. Magsjukan går från hus till hus... än så länge har vi bara drabbats av öroninflammation (Alfred) och feber med prickar (Agnes) Jag har varit ensam med barnen sen i tisdags. (Ingis morfar gick bort förra veckan så Ingi är på Island) Jag ser fram emot tisdag, då han kommer hem igen, som Agnes längtar till sin 5 årsdag. Trots snömängden och minusgraderna är det "vår" i luften. Takdropp och sol som värmer i ansiktet. Ni kommer lagom hem till våren. Kram till er! /Lina

    SvaraRadera
  2. Hahaha, underbara roliga Hedda!

    SvaraRadera