onsdag 2 februari 2011

Poolen fixad



Dagen började återigen tidigt eftersom vår ohängda son envisas med att sova längre än 5:15. Som en klocka vaknar han och vägrar att somna om. Det var lite mysigt att se Mae Phim vakna till liv och se ljuset vända åter. Men om sanningen ska fram skulle jag kunna ge ganska mycket för att få sova till nio istället och skippa soluppgången. När jag går upp med barnen händer det alltid saker som inte händer när Martin är uppe med barnen. Den här morgonen var inget undantag.


Efter frukost kom äntligen en kille till vår pool och lagade den. Han höll på halva dagen och mekade så att det stod härliga till. Hans tjej var med och hon somnade på en solstol på vår terass. Skön avslappnad stil. Hedvig tyckte att det var lite märkligt att hon, jobbaren, satt och sov hemma hos oss. Jag håller med en smula men kan inte annat än avundas den avslappnade stilen. Poolen verkar nu vara helt i sin ordning och vi är sååååå glada att kunna använda den igen.

På förmiddagen badade vi i poolen på området och det gjorde vi även på eftermiddagen medan Aston och Martin sov. Idag har Aston flyttat in i eget sovrum och vi övar på att han ska lära sig att somna på egen hand utan att vi är i rummet. Eftermiddagsluren idag var premiärtur i nya sovrummet. Martin gör ett fantastiskt jobb och kämpar på så tappert för att få Astons sömn att bli bättre. Jag är så mycket förknippad med amning så det är svårt för mig att vara närvarande nu under avvänjningstiden.

På eftermiddagen när vi badade i poolen började Hedda att leka med en kille från Skåne som heter Måns. Så gulligt att se. Måns gjorde närmanden på killars vis genom att simma efter Hedvig under vattnet. Hedvig gick undan och tyckte att han var obehaglig men han gav sig inte och när Måns hade tagit tag i Heddas hand ett par gånger ville hon gå upp. Jag sa att jag trodde att killen ville leka och då kom killen fram och sprutade vatten på mig och stirrade några decimeter från mitt ansikte. Jag frågade vad han hette och då frustade han Måns. Sedan började en trevande lek och de var så söta ihop.

Hela familjen åkte till stan och där såg vi att thailändarna prytt sina bilar med blommor idag. Det var mer folk på stranden än vanligt så vi gissar att det är någon slags helgdag idag. Vilken vet vi inte, men festligt verkade de ha. Martin lämnade in en skjorta till skräddaren för att göra en kopia. Blir den bra ska han beställa fler. Aston och Hedvig hittade massa fina tyger och Aston blev helt begeistrad av teddyn. I leopardmönster.  Han pussade och kramade och gosade men den stora rullen mjukt teddy som fanns där. En kavaj i hans storlek i det tyget hade ju varit kanoners. Hedvig kom med många förslag på tyger som Martin kunde välja till sin skjorta. Han valde ett helt annat.

Efter kvällsdopp i vår egen pool var det dags att sova för båda kottarna som varit lite gnälliga idag. Ett tips: Sov på natten Aston. Sov på morgonen Hedvig.

Nu ska jag äta chokladkaka som jag köpte inne i stan. Håll tummarna för att den nya strategin med eget rum gör att Aston the bad sleeper börjar sova bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar