måndag 18 juli 2011

Semestern rullar på

Nu är jag redan inne på min tredje semestervecka. Det går för fort och jag vill stoppa tiden. Idag flyttade vi ut till mina föräldrars hus eftersom de är ute och seglar i två veckor. Så skönt att ha ett helt hus för oss själva! Och med alla moderniteter! Vi har ju inte ens diskmaskin i vår lägenhet. Jobbigt med två små barn, det känns som att vi diskar för jämnan. Och jag HATAR det!

Nu är i stort sett hela huset färdigmålat. Eller inte riktigt, jag saltade lite. Det är nog ungefär 4 hela dagars jobb kvar men vi tror att vi kommer att klara av detta under vår semester. Nästa sommar ska jag bara sitta på vår terass och sippa på goda fruktdrinkar dagarna i ända. Längtar så sjukt jäkla mycket tills det är klart!

Vi har fått så mycket hjälp med målningen av underbara vänner och familj. Utan all hjälp hade vi aldrig rott detta i hamn. Vi är er evigt tacksamma och vi kommer direkt när det är dags att fixa och dona hemma hos er!

Nu ska jag och Martin snick-snacka lite innan det är dags att lägga sig.


Huset var transportmålat då det kom men vi valde att grundmåla det innan vi målade med kulör.


Många grannar kom förbi och undrade om vi skulle måla huset i denna färgen. Hudfärgat hus? Nej, grundmålat.


Framsidan som vätter mot söder har strukits tre gånger med kulörförg, Demidekk Optimal 0500N.



Slutstruket på tre av fyra sidor. Vi är såååå nöjda med färgen!


Finaste kottarna med min mamma på stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar