torsdag 21 juli 2011

Finbesök


Frallor bakade av mig och lill-gos till gårdagens frukost.

Idag regnar det utanför fönstret och efter flera dagars konstant ute-häng känns det ganska skönt att med gott samvete kunna glida omkring i morgonrocken inomhus. Vi ska snart gå ut en sväng i alla fall eftersom våra barn har så mycket spring i benen att det är svårt att vara inne utan att det blir konflikter. Det räcker med att vi går ut en timme så blir eftermiddagen mycket lugnare. Mycket energi finns det i kottarna våra!


Igår kom min älskade kusin och hennes bebis ut till oss här på ön för att hälsa på. Och oj vad mysigt vi hade! En hel dags häng, snack, mys, bus, gos och till slut sent på kvällen när alla barnen sov gott egentid för bara oss att hinna snacka. När alla barnen är vakna och i full gång är det alltid någon av våra goa tre som vill ha uppmärksamhet och då är det svårt att slutföra ett samtal... Men på kvällen sov P gott i vagnen bredvid oss och mina två små sov uppe i sina sängar och Martin var borta vid vårat hus för att passa på att måla i den varma kvällen. DÅ fick jag och min underbara vän tid att prata bara vi och det var så energigivande!! Allra finaste käraste underbaraste Kusin-Vitamin!!!! Och allra goaste, mjukaste, vänaste, sötaste lilla bebis-P.


Hedvig och Aston älskar sin lill-kusin! Hedvig kan sitta länge och bara titta på honom och hon får hjälpa till att byta blöja, klä på, passa och gosa. Hon får känna sig stor och som en tillgång för Karro som verkligen låter henne få vara med. Jag var ganska orolig för hus Hedda skulle ta emot lilla P eftersom Karro betyder så mycket för henne. Hedda älskar K och hennes fina sambo G och var verkligen inte nöjd över att de skulle få en egen bebis. Men eftersom båda K och G fortsätter att låta H vara med och i centrum älskar hon även sin lilla syssling. Så fint att se!!!




Finaste utsikten från terassen vid kvällsmyset.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar