söndag 22 maj 2011

Vilken helg!


Åhhhhhh vad jag älskar helg, familj och vår. I kombination! Den här helgen har verkligen innefattatt allt detta och alla tre har visat sig från sin allra bästa sida. Helgen, familjen och våren. Tack för det! Nu är jag laddad för en ny vecka med mycket tid hemifrån. Jag längtar ihjäl mig efter barnen mellan varven i vackorna även om jag inte jobbar speciellt långa dagar. Jag är på plats vid halv åtta för att kunna komma hem till middagen med familjen. Men små kottar behöver ju sova så det blir inte många timmar tillsammans innan de ska sova för natten när jag kommer hem.

På lördagen passade mina föräldrar våra barn på eftermiddagen och jag och Martin fick tid att vara på tomten och röja. Martin hanterade motorsågen med bravur och jag drog ris, finsågade med fogsvans och drömde mig bort. Jädrar vad fint det kommer att bli på vår tomt. Vi har sån ynnest att det är en uppvuxen tomt som vi nu bara kan förädla och slipa till. Jag känner ett sånt oerhört lugn när jag är på vår tomt och det är en ljuvlig känsla. Nu längtar vi ihjäl oss efter att Göran ska börja riva hus och röja för att kunna gjuta plattan för grunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar