onsdag 18 maj 2011

Koltrasten


Gud vad jag älskar våren! Koltrasten som sjunger på taken och alla dofter som fyller luften. Tänk om våren kunde vara två månader längre och hösten en månad längre. Då hade jag varit mer benägen att bo i detta land hela mitt liv. Men som det är nu, när november nalkas, funderar jag starkt på att byta land. Varje år.

Men, nu ska vi ju bygga hus och rota oss på riktigt i våra nya hoods. Det känns viktigt för barnens skull att vi nu bor på samma plats en lång tid framöver. Hedvig har flyttat två gånger redan och när vi flyttar till Lilla Badvägen blir det tre gånger. Fyra hem på fyra år.... Det känns inte bra i mamma-hjärtat, men det verkar inte som att barnen lider av detta. Och jag hoppas innerligt att det inte påverkar dem.

Vissa dagar längtar vi mer efter vårt nya hus. Idag är en sådan dag. Att slippa bo i någon annans hus med hälften av våra ägodelar i kartonger. Tänk att få ha alla våra saker på sina egna platser i vårt nya fina hus som vi själva har ritat och bestämt hur det ska se ut. Att få laga mat i vårt stora fräscha kök och att sedan äta middag med utsikt över trädgården och sedan gå en sväng ner till vattnet och kasta sten. LÄNGTAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar