tisdag 17 maj 2011

Åska och regn


Efter middagen idag gick vi ut en sväng trots att regnmolnen hotade på himlen. När vi var vid stallet och kikade på hästarna började det stänka lite och sedan mer och mer tills det vräkte ner. Och dundrade. Och blixtrade. Hedvig tyckte att det var obehagligt och cyklade som en rem hemåt. Vi var dyblöta alla fyra när vi kom hem och det var lika bra att tända en brasa. Mysigt!

Det har varit två intensiva dagar på jobbet med heldagsutbildningar. Spännande och jag kommer att kunna ta med mig en hel del in i mon nya tjänst som jag ser så mycket fram emot. Ikväll är jag trött och seg i knoppen. Borde springa en sväng men vi behöver också gå igenom våra tomtskisser som vi fått från duktiga Cajsa på Form och Funktion. Vi ska kika lite på inspirationsbilder och fundera lite i grova drag hur vi vill ha tomten innan Göran drar igång med markarbetet i nästa vecka. Det verkar bli Göran som får riva huset i alla fall. Det har gått troll i det här med rivning och det verkar vara en bransch med rätt mycket skumma typer i. Tur att vi har vår duktiga Göran som verkar vara en klippa.



Fina Aston som går omkring som en riktig kung. Klarar varenda hinder med sina små ben. Goding!


Goaste Hedvig med sin bästa kompis Lova.

1 kommentar:

  1. Hej Josefin! Tack för dina fina ord på min blog.
    Hoppas att ni mår bra och att husbygget går framåt? Kul att kunna följa det här ...

    Kram,
    Ulrika

    SvaraRadera